Het eerste bezoek vanuit Nederland - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Milou Telgenkamp - WaarBenJij.nu Het eerste bezoek vanuit Nederland - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Milou Telgenkamp - WaarBenJij.nu

Het eerste bezoek vanuit Nederland

Door: milou1989

Blijf op de hoogte en volg Milou

02 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Een verhaaltje vanuit het nog steeds zo warme Curacao gaat jullie vast niet vervelen.

Ik zit weer op het kantoor op stage want de week is voor mij weer begonnen. Bon Siman allemaal (een goede week gewenst).

Vorige week is het eerste bezoek aangekomen Romana en Danny zijn op het eiland en we hebben al veel leuke dingen gedaan. Helaas gaat dan de tijd ook snel en moeten zij donderdag alweer terug naar Nederland.

De afgelopen week en weekend hebben we met een grote groep de dagen door gebracht. Dinsdag hebben we een restaurant geprobeerd Larry's genaamd, maar deze hadden toch niet zulke lekkere spareribs dan bij Fuego, maar goed dat wij dit dan weer weten.
Donderdag hebben wij het Wilhelminaplein onveilig gemaakt met ons bezoek. Lekker genieten van een stoba met frietjes.
Vrijdag zijn wij met z'n tweetjes naar stage geweest. Dit keer bij Francien, het literatuuronderzoek hebben wij vrijdagmiddag opgestuurd en deze wordt beoordeeld, nu maar hopen dat dit voldoende is zodat wij dit product kunnen afsluiten.
Vrijdagavond hebben we rond gelopen in Punda omdat dit weekend the colors of willemstad te zien waren. Dit is een feest waarbij een hele groep mensen internationaal 3D tekeningen maken op de straat. Echt prachtig om te zien. Gisterenavond hebben wij het eindresultaat mogen bekijken en dit was erg indrukwekkend. De foto's heb ik bij het verslag geplaatst.

Zaterdag zijn wij eerst als toeristen door Punda gelopen en hebben wij het huisje van de zussen en broer van Francien bekeken. Dit zag er erg goed uit en wij zijn toch wel jaloers dat zij de mooiste plek hebben in Punda, maar niet getreurd er zal altijd wel een smoes te verzinnen zijn om bij hen binnen te komen.

na dit gezien te hebben, zijn wij vertrokken naar het struisvogeltjespark. Dit was echt geweldig, ik ben dan wel bang voor vogels maar een unieke ervaring. Eerst met de jeep langs alle hokken en bijna op het eind hebben wij de struisvogels mogen voeren. Wel met je rug naar de struisvogels toe want anders kun je geen mooie foto's maken. Het was in het begin best eng, maar zo leuk om mee te maken en ze waren heel erg zacht, pas alleen wel goed op voor je vingers.

's middags hebben wij per toeval omdat wij de verkeerde weg zijn ingereden een boka ontdekt. Deze was erg verlaten maar wel heel erg mooi. Om een uitdaging te zoeken wij zijn dicht bij de rand gaan staan en maar wachten tot dat er een golf komt, en ja hoor na lang wachten waren we toch allemaal best wel een beetje nat. Maar dat krijg je er van als je zo nieuwsgierig bent. en dan zeggen ze wel eens, eigen schuld dikke bult.

Zondag hebben we heerlijk ontbeten bij wilhelminaplein. Alles was erbij, zelf een croissant met jam en een jus.
Daarna zoals wij elk weekend doen naar het strand. Eerst naar santa cruz en na een uurtje hadden we dat wel gezien, het waaide daar zo flink dat elke keer onze handdoek een meter op schoof naar de zee. Het snorkelen was daar ook niet erg gewenst, vissers dreigde naar ons dat wij niet veilig waren en dat als wij niet gingen oppassen er een haak in onze rug zou belanden.
Nou die gedachten vonden wij niet erg prettig dus zijn wij naar Lagun vertrokken. Op dit strand hebben wij met z'n 7en gebarbequed, net zoals de locals. Alleen het werd al snel donker. Maar de vleesjes waren erg lekker en vanavond hebben we ook nog een kipvleugel.
Het nadeel van zo'n mooi weekend is dat stage dan niet meer zo interessant is. Na een goede nachtrust zijn wij weer fanatiek aan de slag gegaan en het is al gauw 4 uur en dan maken we de nieuwstraat maar weer eens onveilig.

Volgens mij ben ik dit keer niets vergeten en staat ons de aankomende week nog heel wat moois te wachten. Ik zal jullie aan het eind van de week mijn verhalen weer vertellen.

Liefs

ps: de foto's bij de anderen verslagen haal ik langszaam weg, omdat er anders niet genoeg ruimte overblijft voor foto's die nog komen gaan. Maar als ik thuis ben zal ik deze met jullie delen.

Ayo

• 03 April 2012 - 07:43

Marja En Willem:

Hoi meissie,

We hebben je filmpje gezien, wat ben je toch een lieve meid en wat goed dat je iemand hebt kunnen helpen. Jullie zijn erg ondernemend, het lijkt wel een vakantie met elke dag een excursie.
    Gelijk heb je zoveel mogelijk van het eiland zien en inderdaad zoveel mogelijk genieten. Je hebt hele leuke foto's en ja dan word je best wel jaloers op zo'n leuke stageplek!!! Voor jou en Francien ook een Bon Siman en tot gauw.

Love you, big hugh and lots off kisses
    Marja en Willem